Direktlänk till inlägg 28 september 2010

Doppresent och fotokalender

Av Marcella Andersson - 28 september 2010 00:15

Doppresent. Skicka present till dop. Har du gjort det någon gång? Isåfall får du gärna tipsa om vad du valde för present. Själv tycker jag det är svårt. Som jag nämt tidigare har jag en storebror med tre barn och den minsta nytillkomna ska nu döpa sig till helgen och eftersom vi bor nästan 150 mil ifrån varandra och jag har en av terminens viktigaste tentor samma dag så kan jag inte vara närvarande vid dopet. Återstår alltså bara att skicka present, det är inte så mycket att göra åt saken. Var därför inne och surfade runt och sökte på "doppresent" men jag måste säga att jag inte har blivit så mycket klokare. Snarare mer förvirrad, fast på en högre nivå - som min lärare i nationalekonomi skulle uttrycka saken.

En doppresent av ovanligt slag är målet

Det flesta doppresenter verkar handla om att minnas. Smycken, ingraveringar, fotoböcker, fotokalender, fotoramar, lera som barnet kan göra ett handavtryck i och sen ramma in - allt handlar om att bevara ett minne från tiden runt dopet. Själv tycker jag att en sådan present är alltför väntat och vanlig för att jag verkligen ska gå igång på den. Nu är det ju emellertid inte jag som ska tycka om den, utan lilla Ebba. Eller förresten: lilla Ebba kommer säkert tycka det är roligare att suga på presentpappret än att själva presenten, så därför gäller det i första hand behaga min broder och hans fruga. (Jag funderar på fotokalender, men...)

Fotoalbum som doppresent sprack - fotokalender?

Skicka present. Är svårt. Ibland. Och jag brukar inte vara såhär lost som jag känner mig nu. Funderade ett tag på att sätta samman ett roligt fotoalbum med bilder på lilla Ebba och dekorera det fint och sådär. Men sen kom jag på en viktig sak. Jag har ju bara fyra fem bilder på Ebba. Därefter tänkte jag konventionellt. Typ "guldsmycke" a la halsband med guldhjärta. Men nej, det bara ÄR för tråkigt. Återstår därmed bara att leta, fundera. Jag har högst två dagar på mej. Återkommer såklart med vad jag inhandlade och hur det blev till slut. På återseende! Men det lutar åt att det blir en slags kvasifin fotokalender

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcella Andersson - 17 augusti 2011 20:15

Tema: skicka blommor. Detta ska det här handla om. Comprende? Inte. Okej. Här kommer några inspirationsrader: Säg det med blommor och inte med ord. Är det inte en sång som går så? Det var länge sen jag plockade några blommor, så jag sticker väl iväg ...

Av Marcella Andersson - 1 februari 2011 22:45

En av mina bästa kompisar flyttade in i en riktigt schysst lägenhet mitt i city igår varför jag fick en naturlig anledning att börja fundera på inflyttningspresent. Min polare är 19 år och det här var sålunda hans flytt hemifrån, hans jungfrutur ut u...

Av Marcella Andersson - 1 februari 2011 18:30

Bröllopspresent. Present till bröllop. Är det en svår sak att få till? Ja, jag bara undrar eftersom jag ännu inte fått tillfälle att skicka present eller köpa present eller ens tänka på att köpa eller skicka present till ett bröllop, if you now what ...

Av Marcella Andersson - 16 januari 2011 18:15

För det där tillfället när man inte vill skicka present som är just en traditionell "present" i bemärkelsen prylar eller sak eller tjänst som kostar flera hundra kronor kan det vara alldeles utmärkt att skicka en nalle. Ett såkallat Nallegram. Själv ...

Av Marcella Andersson - 8 augusti 2010 17:40

Jag läste för en stund sen ett bloginlägg om att skicka presenter vid rätt tidpunkt, och fick ett par tankar om det här med timingen när det gäller att skicka present. Rätt timing är såklart avgörande. Men det kan innebära en mängd olika saker när ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Partners


Ovido - Quiz & Flashcards