Direktlänk till inlägg 1 februari 2011

Inflyttningspresent till adrenalinjunkie

Av Marcella Andersson - 1 februari 2011 22:45

En av mina bästa kompisar flyttade in i en riktigt schysst lägenhet mitt i city igår varför jag fick en naturlig anledning att börja fundera på inflyttningspresent. Min polare är 19 år och det här var sålunda hans flytt hemifrån, hans jungfrutur ut ur föräldrarnästet så att säga. Ser personligen fram emot festerna där. Inte minst inflyttningsfesten. Det blir säkert skumpa, snittar och brutal kick ass musik hela helgen om jag känner min kompis rätt.

Inflyttningspresent

Men vad ska jag då ge bort i inflyttningspresent? Det här jag ju för det första ingen present som faller inom temat "skicka present". Den här ska jag ju ge bort personligen. För det andra är det en inflyttningspresent till någon som redan verkar ha det måste i prylväg. Min kompis är minst sagt bortskämd med det goda i livet (du får ursäkta mig M, men det vet du säkert själv....  ). Jag kan med andra ord inte ta bilen till IKEA och inhandla ett paketset med hushållsatteraljer och det känns inte som det skulle bli så uppskattat med en "intressant" designpryl från NK eller ännu värre: chili.


Så - vad göra. Inte skicka present. Inte handla till hus och hem.


Jag tror faktiskt att det lutar åt att ge bort en upplevelse av något slag. Min kompis tillhör nämligen den skara av människor som inte vet något roligare än att kasta sig ut för en klippa med bara ett snöre runt fötterna och som tycker att livskvalitet är detsamma som att bestiga ett berg eller att hoppa falmskärm.


Med det sagt har jag faktiskt bestämt mig. Det kommer att bli ett present av det slaget. Ska bara försöka hitta den mest extrema. Har ni några tips? Lite får man ju anstränga sig....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marcella Andersson - 17 augusti 2011 20:15

Tema: skicka blommor. Detta ska det här handla om. Comprende? Inte. Okej. Här kommer några inspirationsrader: Säg det med blommor och inte med ord. Är det inte en sång som går så? Det var länge sen jag plockade några blommor, så jag sticker väl iväg ...

Av Marcella Andersson - 1 februari 2011 18:30

Bröllopspresent. Present till bröllop. Är det en svår sak att få till? Ja, jag bara undrar eftersom jag ännu inte fått tillfälle att skicka present eller köpa present eller ens tänka på att köpa eller skicka present till ett bröllop, if you now what ...

Av Marcella Andersson - 16 januari 2011 18:15

För det där tillfället när man inte vill skicka present som är just en traditionell "present" i bemärkelsen prylar eller sak eller tjänst som kostar flera hundra kronor kan det vara alldeles utmärkt att skicka en nalle. Ett såkallat Nallegram. Själv ...

Av Marcella Andersson - 28 september 2010 00:15

Doppresent. Skicka present till dop. Har du gjort det någon gång? Isåfall får du gärna tipsa om vad du valde för present. Själv tycker jag det är svårt. Som jag nämt tidigare har jag en storebror med tre barn och den minsta nytillkomna ska nu döpa si...

Av Marcella Andersson - 8 augusti 2010 17:40

Jag läste för en stund sen ett bloginlägg om att skicka presenter vid rätt tidpunkt, och fick ett par tankar om det här med timingen när det gäller att skicka present. Rätt timing är såklart avgörande. Men det kan innebära en mängd olika saker när ...

Ovido - Quiz & Flashcards