Alla inlägg under januari 2011

Av Marcella Andersson - 16 januari 2011 18:15

För det där tillfället när man inte vill skicka present som är just en traditionell "present" i bemärkelsen prylar eller sak eller tjänst som kostar flera hundra kronor kan det vara alldeles utmärkt att skicka en nalle. Ett såkallat Nallegram. Själv skickade jag ett sånt för några dagar sen när min storebrors minsta dotter fyllde fem. Det var jättesmidigt att skicka. Beställde dag 1 och mitt nallegram levererades dag 2. Gick dessutom på bara några minuter att beställa. Riktigt schysst måste jag säga.


Förvisso är det en väldigt liten nalle man skickar. Men det är väldigt mycket mer kul om man jämför med att bara skicka en vanligt grattiskort eller vykort. Nallen kommer dessutom inslagen i en fin liten presentbox, där det står en text om man den som får nallen ska spara den för god lycka och tur i livet. Och vem slänger en sån Nalle? Inte jag ifallafall, det skulle jag aldrig våga.


Så. Prova på att skicka ett Nallegram, det vill säga att skicka nalle, du också.


Sen är det klart. Det kanske inte passar att skicka till typ män i medelåldern, eller allmänt personer som inte skulle uppskatta att få en nallen. Då är det bättre att skicka present av något annat slag. Ett whiskeypaket eller choklad eller kanske ett blommogram funkar bättre.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Partners


Ovido - Quiz & Flashcards