Alla inlägg under augusti 2011

Av Marcella Andersson - 17 augusti 2011 20:15

Tema: skicka blommor. Detta ska det här handla om. Comprende? Inte. Okej. Här kommer några inspirationsrader: Säg det med blommor och inte med ord. Är det inte en sång som går så? Det var länge sen jag plockade några blommor, så jag sticker väl iväg och gör det nu. (Östen Warnebring tror jag). Min älskling är som en ros. Be sure to wear, some flowers in your hair. Hon har blommor i sitt hår som bara jag kan se.


Fråga: Är vi människor fixerade vid blommor? Ja, det är vi. Vi tycker om blommor. Vi gillar att ha dem hemma. Vi gillar att skicka blommor, att ge bort blommor som present, vi gillar att plocka blommor, vi gillar att lukta på blommor. Inte så märkligt kanske att marknaden för blommogram, det vill säga att skicka blommor direkt hem till någon efter att ha valt ut en fin bukett på nätet, växer sig större för varje dag. (Märk ordvalet "växer" här...).

Skicka blommor gör jag för sällan

Själv tycker jag mycket om att skicka blommor. Men jag gör det för sällan, det är bara att erkänna. Man borde anamma kraften i ett blombud mycket oftare tycker jag. Och det behöver inte vara för något speciellt tillfälle. Skicka blommor passar sig att göra varje dag. Kanske speciellt på vardagarna. Dessutom finns det ju få ursäkter varför man inte ska skicka blommogram. Först av allt är det jättelätt. Det är bara att surfa in på sajten, välja ut en bukett och pang bom så är det klart. Beställer man innan klockan 12- 13 på dagen är det dessutom möjligt att få sitt blommogram levererat samma dag. Det kostar heller inte mer än ett par sketna hundralappar. Vilket är ett billigt alternativ för att glädja någon.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Partners


Ovido - Quiz & Flashcards